preskoči na sadržaj

Osnovna škola Žnjan-Pazdigrad

Login
Kalendar
« Siječanj 2021 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Pobjednici EP

Zidovi nisu prepreke

Planet Zemlja

Časopis Istraživači

Video spot

Škola budućnosti

Brojač posjeta
Ispis statistike od 24. 5. 2018.

Ukupno: 228271
Ovaj mjesec: 4706
Ovaj tjedan: 643
Danas: 14
Lokalna zajednica

Vremenska prognoza

Korisni linkovi
Lista linkova je prazna
Školski kurikulum

E-Dnevnik

Edit CodeSchool

eSavjetovalište

Pretežno vedro

Memory igra

Prometna učilica

Safety net

Poštanski pretinac

Virtualna knjižnica

Upisi u srednju školu

Pretežno vedro

 

Emocionalni razvoj djeteta ključan je za uspješnu socijalnu integraciju i razvijanje odnosa u obiteljskim, školskim i  društvenim uvjetima. Usvajanje emocionalnih vještina tako ima značajan utjecaj i na školski uspjeh te smanjuje učestalost rizičnih ponašanja i poremećaja kod djece i mladih.

Projekt Pretežno vedro od 2011. godine provodi Služba za zaštitu mentalnog zdravlja Nastavnog zavoda za javno zdravstvo Splitsko-dalmatinske županije u suradnji s raznim instituacijama, između kojih su i škole.  Cilj projekta je upravo potaknuti emocionalni razvoj, to jest prepoznavanje emocija kod sebe i drugih te iskazivanje svojih emocija i potreba na najrazličitije, ali socijalno primjerene načine.

Svake se godine u projekt uključuju nove institucije primjenjujući raznolik pristup u radu s mladima - film, fotografiju, raspravu, literarno stvaralaštvo, likovno izražavanje, dizajn, društvene mreže i drugo. Svaka od škola koje sudjeluju u projektu Pretežno vedro zasebno kreira aktivnosti i sadržaje s pomoću kojih planira potaknuti emocionalni razvoj djece i mladih.

Što smo radili i što ćemo raditi ćemo u našoj školi raditi u okviru projekta Pretežno vedro?

  • obilježit ćemo Svjetski dan mentalnog zdravlja, Svjetski dan zdravlja te Mjesec borbe protiv ovisnosti
  • oslikali smo unutarnji zid naše škole prozorima širom otvorenim u svijet, u suradnji sa Školom likovnih umjetnosti Split - Zidovi nisu prepreke
  • sudjelovali smo kao promatrači u Učeničkom povjerenstvu 2. međuškolskog natjecanja iz emocionalne pismenosti, u OŠ Žrnovnica
  • natjecali smo se na 3.međuškolskom natjecanju iz emocionalne pismenosti i POBIJEDILI!
  • bili smo domaćini putujuće izložbe „Plakati za dušu“
  • bili smo domaćini i organizatori Dana preventive, u suradnji s NZJZ SDŽ
  • educirali smo naše razrednike za provedbu projektnih aktivnosti
  • sa mlađim učenicima igramo memory igru Pretežno vedro
  • sa starijim učenicima provodimo  interaktivne radionice na temu Abeceda osjećaja
  • na satu informatike koristimo web portal i igrati digitalnu igru Pretežno vedro
  • izražavamo naše osjećaje slikom, fotografijom, stripom, pjesmom, pisanjem
  • razvijamo kritičko mišljenje i samopoštovanje na satu razrednika
  • organiziramo 4.međuškolsko natjecanje iz emocionalne pismenosti, 13.studenog 2020.
  •  o svemu ćemo vas informirati putem naše web stranice smiley
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Radionica: Metode učinkovitog učenja
Autor: Anita Dujela, 9. 11. 2018.

U tjednu obilježavanja Dana mentalnog zdravlja učenici petih razreda su radili na radionicama „Učenjem do uspjeha“. I sami su odmah prepoznali povezanost dobrog i lošeg raspoloženja s osjećajem uspjeha u školi. Važno je pritom reći da se uspjeh ne odnosi samo na brojčanu ocjenu, već na ukupnu sliku o sebi koju učenici grade na temelju osjećaja postignuća i prihvaćenosti u grupi. Ni jedan učenik ne želi ostaviti loš dojam pred vršnjacima, kako u druženju, tako i u iskazivanju svojih znanja i vještina. Zato je jako važno učiti kako učiti, učiti s razumijevanjem i pomalo otkrivati radost učenja.

Radionice su se sastojale od nekoliko vježbica, vođenog razgovora te spoznajnog dijela u kojem smo učili korake učinkovitog učenja. U grupnom radu učenici su se „dosjećali“ važnih preduvjeta za dobro učenje, a kako nam ne bi bilo „dosadno“, metodom oluje ideja učenici su navodili svoje asocijacije na pojam učenja. Bilo je, dakako, smiješnih ideja, a jednako tako su učenici bili slobodni u evaluaciji radionice i radnih listića koje su rješavali - ocijenili su ih od 1 do 5+!

Nastavak pod opširnije...


Budući da svi znamo kako učiti nije lako, osim učenika koji su za domaći rad trebali riješiti listić za učenike, i roditeljima smo zadali domaći rad. Naš cilj je bio i njima postaviti problemski zadatak pa su tako roditelji dobili zadatak proučiti listić za roditelje na web stranici. Na taj način su roditelji koristili preporučene prednosti modernih tehnologija, upoznali su se sa sadržajem radionice, a neki su se po prvi put upoznali i s našom web stranicom. Kako zadatak roditelja ne bi bio odveć lagan, prepustili smo roditeljima i dio evaluacije pa su tako oni ocijenjivali radove svoje djece. Barem neki, jer kao što imamo „zaboravne“ učenike, imamo i ponekog  „zaboravnog“ roditelja. Ipak, većina parova roditelja i djeteta su došli do željenog ishoda, a to je suradničko učenje i, zamjenom uloga, jačanje veze: učenik-učitelj-roditelj.

Ovom radionicom, roditeljima smo poslali poruku da učiti zaista nije lako, ali kad se prihvatimo posla, taj posao itekako ima smisla. Dozvolimo da se i navike odraslih mijenjaju, jer umjesto dobro uhodanih rutina odraslih, vidjeli smo da slobodno vrijeme obitelji može biti zabavno i kad se uči!

A.Dujela

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju